Countdown

26 July 2013

EKSOTIKNYA TURKI!

Keajaiban dan keindahan bumi eksotik 2 benua: Terokai Turki bersama POTO Travel & Tours


Turki merupakan salah sebuah negara yang memainkan peranan terpenting dalam sejarah perkembangan Islam di dunia. Kawasan yang sekarang terdiri daripada Turki moden telah menjadi saksi kelahiran peradaban-peradaban utama, termasuk Empayar Byzantine dan Empayar Turki Uthmaniyyah yang banyak meninggalkan kesan sejarah untuk dipelajari. Disebabkan oleh lokasinya yang strategik di persilangan dua buah benua, budaya Turki merupakan sebatian unik budaya Timur dan Barat yang sering diperihalkan sebagai jambatan persaudaraan antara dua buah peradaban.

Dengan terlancarnya kempen Percutian Bonanza 3 POTO 2013, anda bakal menyaksikan sendiri keagungan bumi Turki yang begitu eksotik melalui pakej percutian ‘all-in’ ke sana selama 10 hari 7 malam. Pakej yang telah dibuka untuk tempahan ini akan membawa anda menjelajah ke 5 kawasan pelancongan utama di Turki; Istanbul, Bursa, Pamukkale, Cappadocia dan Ankara.

Kunjungan ke Hagia Sofia merupakan salah satu highlight utama yang menjadikan pakej daripada POTO ini satu peluang yang tidak boleh dilepaskan! Bangunan dengan rekabentuk senibina yang ikonik ini pada asalnya dibina sebagai sebuah gereja Kristian Ordotoks. Namun selepas itu, ia dijadikan masjid sebelum diubah fungsinya kepada sebuah muzium untuk kunjungan orang ramai sekarang. Mengambil gambar berlatarbelakangkan muzium ini adalah satu kemestian apabila berada di sana.


Hagia Sofia (Sumber: travelingwithkrushworth.wordpress.com)

Pengalaman membeli belah di Istanbul juga menjadi perkara yang ditunggu-tunggu oleh mereka yang melancong ke sana. Grand Bazaar dan Spice Market adalah 2 bazar terbesar dan tertua di Turki, di mana hasil kraftangan masyarakat tempatan seperti tembikar, barangan kaca, fabrik, rempah-ratus dan makanan dijual pada harga yang sangat berpatutan. Anda pasti rambang mata!


Grand Bazaar (Sumber: Wikimedia)

Antique City of Hierapolis di Pamukkale adalah satu lagi lokasi teristimewa yang bakal dikunjungi ketika lawatan bersama POTO ke Turki berlangsung. Diisytiharkan sebagai Tapak Warisan Dunia oleh UNESCO, tinggalan kota yang dibina pada abad ke-2 SM ini terkenal dengan sumber air panas semulajadi yang dipercayai berupaya menyembuhkan pelbagai jenis penyakit. Setelah penat berjalan, berehat seketika sambil meletakkan kaki ke dalam air panas di sana mungkin boleh mengembalikan tenaga anda!

Antique City of Hierapolis (Sumber: article.wn.com)

Lawatan yang disediakan ke daerah Cappadocia juga pasti membuatkan anda terpegun dengan keajaiban bumi Turki. Tempat-tempat seperti Underground City of Kaymakli, Pasabag Valley dan Uchisar Village akan membuatkan anda berasa seperti berada di planet asing. Struktur- struktur permukaan bumi semulajadi yang unik di Cappadocia seharusnya perlu diabadikan dalam bentuk fotografi untuk dijadikan kenang-kenangan.

Cappadocia (Sumber: turkeytravelinformation.com)

Selama 10 hari 7 malam, banyak lagi tempat-tempat menarik yang akan anda lawati seperti Topkapi Palace, Mausoleum of Ataturk, Mosque of Rustem Pasa dan satu aktiviti bonus iaitu Bosphorus Cruise!

Topkapi Palace (Sumber: www.whereis-istanbul.com)

Pakej percutian daripada POTO Travel & Tours ini menjanjikan keselesaan ketika melancong tanpa perlu berasa risau tentang keselamatan atau menghabiskan banyak masa untuk merancang aktiviti perjalanan.

Keistimewaan lain pakej ini adalah harga tawaran yang murah, diskaun untuk warga emas dan kanak-kanak, penerbangan melalui pesawat MAS, penginapan di hotel-hotel bertaraf 4 bintang di semua lokasi, penjagaan waktu solat sepanjang sesi lawatan, penggunaan khidmat bas shuttle berjenama Mercedes dan pengelolaan lawatan oleh tour guide tempatan dan tour leader yang professional dan mesra.

Maklumat lengkap tentang pakej Turki POTO ini boleh dimuat turun di http://poto.travel/bonanza3/turkiMHSepOkt.pdf atau layari laman sesawang rasmi di www.pototravel.com.my untuk maklumat tentang pakej-pakej menarik yang lain. Pastikan anda tidak ketinggalan dengan peluang keemasan ini! Jumpa anda di Turki, Insyaallah! Görüşürüz!

37 comments:

  1. salam.. tlg emel itinerary izzzan_707@yahoo.com, trimas

    ReplyDelete
  2. salam..boleh email anggaran kos untuk pakej ni ke

    enzeqxiida_88@yahoo.com.my

    TQ.

    ReplyDelete
  3. salam, minta tlg emailkn kpd sy harga dan jadual perjalanan pakej ini utk 9 org pergi dlm bulan 10 ni.. emailkn ke ctfatimahsuahaimin@gmail.com

    ReplyDelete
  4. minta harga kos utk pakej turki....sila email ke asraz74@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. salam,
    mohon harga & itinerary ke istanbul mac 2015 (if posible 16 mac 2015)
    5 days is good enough.
    rahmahmustafa13@yahoo.com

    terima kasih (^_^)

    ReplyDelete
  6. salam, mohon email harga & itinerary untuk pakej istanbul 10 hari ke bee_kisz@yahoo.com

    terima kaseh..

    ReplyDelete
  7. Assalam...plz email sebut harga pakej n itinerary ke ngale162004@yahoo.com trip pd bulan feb 2015. Tq

    ReplyDelete
  8. slam pakej januari 2015 pada berapa haribulan dan harga untuk 2 orang berapa ye..email kat farhainjamaludin@gmail.com

    ReplyDelete
  9. bulan satu januari kalau 23 harinulan pnya ada x ?? farhainjamaludin@gmail.com

    ReplyDelete
  10. salam. mohon email harga pakej n itinerary ke turki mac 2015 (cuti sekolah) / 10 org. aziesmkp@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Assalammualaikum pakej ke turki untuk bln mei ade tak?untuk 2 org. .tlg bgtu hrga brpe. . Sonsogon92@gmail.com

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum.. boleh emailkan package ke turki untuk bulan april to june (4 adults) ke :- fatimah.yusof@simedarby.com

    ReplyDelete
  13. sila emailkan pakej ke turki pada bln november 2015 untuk 5 dewasa dn 1 kanak-kanak. email pada norlisaad@yahoo.com. Terimakasih

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum... mohon emailkan pakej n itinerary ke turki dis 2015 untuk 2 senior citizen 1 dewasa ke zulkifli_636@yahoo.com.terimakasih

    ReplyDelete
  15. Salam..boleh tlg email itinery ke turki untuk april 2016...email saya abuhurairah01@yahoo.com.
    Pergi 2 orang.

    ReplyDelete
  16. emailkan saya detail...
    weera_gaban2@yahoo.com

    ReplyDelete
  17. Salam. Sila emelkan itineri untuk pakej ke Turki April 2016. Group ada 6 orang. rsnanqis1414@yahoo.com.my. Rosnan

    ReplyDelete
  18. salam.minta ground turki 4h 3m @ 5h 4m.
    faizal_gtt@yahoo.com

    ReplyDelete
  19. Salam.mohon email ke nafisrayzam@gmail.com untuk pakej ke turki.terima kasih

    ReplyDelete
  20. Salam, mohon emailkan itinery Turki ke ninamohamad@gmail.com Thanks.

    ReplyDelete
  21. Salam. Sila emelkan itineri untuk pakej ke Turki disember 2016. Group ada 2 dewasa 2 orang email fikir2@yahoo.com

    ReplyDelete
  22. rancang january 2016, 4 orang revert kos dan itenari
    wahidram@yahoo.com

    ReplyDelete
  23. assalamualaikum. saya bminat utk ke turki mac 2016. mohon email pakej kpd saya asap

    ReplyDelete
  24. email
    rohanihasnolfatin@yahoo.com

    ReplyDelete
  25. email
    rohanihasnolfatin@yahoo.com

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum. saya bminat utk ke turki mac 2016. mohon email pakej kpd saya asap

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum..saya dan rakan2 berminat utk ke turkey musim bunga tahun depan. mohon email info pakej yg ada ke masnizahanim@yahoo.com...terima kasih.

    ReplyDelete
  28. ASSALAMUALAIKUM..SAYA BERMINAT UNTUK KE TURKEY PADA BULAN FEB ATAU MAC TAHUN 2016..ADA X PAKEJ UNTUK BULAN TERSEBUT..KLU ADE BOLE EMAIL KE nazmie80@yahoo.com atau hnazmie1980@gmail.com

    ReplyDelete
  29. assalamualaikum.saya berminat utk ke turki pada bulan april atau mei 2016. ada tak pakej utk bulan trsebut? kalau boleh emailkan kpd saya itinery,harga dan tarikh ye.terima kasih.email: masamirakhalid@yahoo.com

    ReplyDelete
  30. Boleh emailkan pakej istanbul di untuk may 2016 supiansapura@gmail.com

    ReplyDelete
  31. Email pd saya : rosma.tazilah@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Email pd saya : rosma.tazilah@gmail.com

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum.
    Diharap pihak POTO dapat memberikan jadual pakej pelancungan ke Turki dalam bulan April 2016 ini termasuk harga dan itinerinya secepat mungkin.
    Terima kasih

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum.
    Diharap pihak POTO dapat memberikan jadual pakej pelancungan ke Turki dalam bulan April 2016 ini termasuk harga dan itinerinya secepat mungkin.
    Terima kasih

    ReplyDelete
  35. assalamualaikum boleh emel kepada saya ciknurfatinamira@yahoo.com untuk pakej bulan november 2016

    ReplyDelete
  36. PLEASE EMAIL SAYA TENTANG HARGA PACKAGE DAN KESELAMATAN BULAN DISEMBER

    ReplyDelete