Countdown

24 April 2012

Ikut Kami Melancong: Eropah-London (Bahagian 1)

Perhatian: Untuk segala pertanyaan, sila ajukan melalui email kepada info@pototravel.com.my. Terima kasih

Melawat 6 negara utama Eropah dalam masa 10 malam bersama POTO Travel pastinya satu peluang terbaik yang tidak patut dilepaskan. Setiap negara yang dilawati; Jerman, Switzerland, Perancis, Belanda, Belgium dan England diketahui mempunyai tarikan, sejarah dan keunikannya yang tersendiri.

Di Jerman contohnya setiba di kotaraya kewangan Frankfurt, bangunan Gothic kurun ke-14 yang dikenali sebagai Romer sedia menanti para pelawat. Bangunan-bangunan ini asalnya merupakan rumah orang-orang kaya Rom yang tingal berdagang pada zaman Holy Roman Empire sebelum dijadikan dewan bandaraya pada kurun ke-15. Perkara menarik tentang salah satu bangunan di Romer yang dikenali sebagai Zum Romer ialah dewan ini menjadi saksi pertabalan beberapa raja Jerman pada zaman dahulu termasuklah Frederick Barbarossa yang terkenal.

Bangunan Zum Romer

Kepada mereka yang meminati filem epik perang pastinya ingin melawat Istana Heidelberg yang terletak di bandar Heidelberg. Dibina pada tahun 1214, istana yang terletak di atas bukit in boleh dilawati dengan menaiki keretapi funicular seperti di Pulau Pinang. Selain istana yang pernah menjadi kediaman rasmi raja Jerman antaranya Raja Frederick V, Heidelberg juga terkenal dengan Old Bridge dan gereja lama Katolik di tengah bandar. Dengan suasana bandar yang tenang dan nyaman, tidak hairanlah jika bandar Heidelberg digelar bandar romantik kerana banyak puisi-puisi ternama yang dihasilkan di sini. Selain itu terdapat juga butik Hard Rock Cafe Heidelberg dan Jack Wolfskin (sekiranya terlupa membawa baju sejuk) di sini.

Heidelberg Castle dan Old Bridge
Negara Jerman juga terdapat tarikan alam yang cukup indah seperti yang terdapat di Tasik Titi (Titisee). Terletak di dalam kawasan hutan yang dipanggil Black Forest (kerana kesukaran cahaya menembusi ketebalan hutan pokok 'pine'nya), Tasik Titi menawarkan pelayaran menaiki bot menyusuri tasik sambil meninjau keindahan Black Forest. Selain itu, di sini juga terkenal dengan kedai pembuatan jam kayu yang dipanggil Cuckoo Clock.

Tasik Titi dan Black Forest
Negara Switzerland sentiasa menjadi salah satu pilihan bagi pasangan pengantin baru untuk berbulan madu dan Gunung Titlis (3239m) yang terletak di dalam daerah Lucerne merupakan antara destinasi utama. Selain pemandangan pergunungan Alps dan tasik di sekitarnya, pengalaman menaiki kereta kabel, bermain ski/sled ketika musim salji dan menyusuri gua pastinya perkara yang tidak patut dilepaskan. Pelawat juga boleh mencuba aktiviti paragliding di sini di samping banyak lagi kemudahan/tarikan yang disediakan seperti perkampungan igloo.

Pergunungan Titlis
Bersama POTO di puncak Gunung Titlis
Di bandar-tasik Lucerne pula, pelawat tidak seharusnya melepaskan peluang mengabadikan kenangan di Chapel Bridge yang merupakan ikon bandar ini. Jambatan kayu yang dibina pada tahun 1333 ini juga bertindak sebagai kubu pertahanan pada zaman dahulu bagi menangkis serangan dari arah sungai Reuss. Terdapat juga lukisan sepanjang palang jambatan yang menceritakan tentang sejarah-sejarah penting yang berlaku di bandar ini.

Chapel Bridge
Selain itu, lawatan ke Lucerne malahan Switzerland dianggap tidak lengkap jika tidak bergambar di sebuah tugu/monumen yang dianggap oleh penulis terkenal Mark Twain sebagai "ukiran batu yang paling sedih dan menyayat hati di dunia" dikenali sebagai The Lion Monument. Monumen ini dibina pada tahun 1820 bagi mengingati 760 askar Swiss Guards yang dibunuh beramai-ramai di Paris ketika mempertahankan Istana Tuileries Raja Louis XVI dalam Perang Revolusi Perancis 1792.

The Lion Monument
 Manakala di daerah Schaffhausen, pelawat dapat menyaksikan sendiri Rhinefalls yang merupakan air terjun terbesar di Eropah (berketinggian 23m dan lebar 150 m). Menarik tentang air terjun ini ialah ia terbentuk sejak zaman ais lagi, kira-kira 17,000 tahun yang lalu. Sekiranya berkesempatan, pelawat boleh menaiki bot menyusuri kawasan air terjun ini.

Bot menyusuri Rhinefalls 
Sering dianggap sebagai kota percintaan, Paris juga terkenal sebagai pusat fesyen dan kota sejarah. Malah lebih menarik lagi apabila 3 hasil seni yang terkenal boleh dilihat di sini; ikon kota Paris Eiffel Tower (1889), potret Monalisa di Louvre Palace (1202) dan ukiran patung The Thinker di Musee Rodin (1919). Lawatan ke kota Paris semestinya tidak akan lengkap jika tidak menjejakkan kaki ke atas Menara Eiffel yang berketinggian 320m. Menara konkrit ini yang juga dikenali sebagai La Dame de Fer (the iron lady) dibina sempena 1889 World Fair yang berlangsung di Paris dan memegang gelaran binaan tertinggi di dunia sehingga tahun 1930. Pelawat boleh menaiki 3 tingkat pelantar tinjau dan menyaksikan pemandangan sayup seluruh kota Paris.

Menara Eiffel
Potret Monalisa dipamerkan di Musee Du Louvre
Selain itu, bangunan yang penting dan bersejarah seperti Grand Palais des Champs-Elysees (1900), Notre-Dame Catheral (1345) yang terkenal dengan lagenda "The Hunchback of Notre-Dame", kediaman rasmi Presiden Perancis di Elysee Palace (1722), Palais Garnier (1875) yang merupakan opera yang paling terkenal di dunia di mana teater "The Phantom of The Opera" pertama kali dipersembahkan dan juga monumen/bangunan terkenal binaan zaman Napoleon Bonaparte, Arc de Triomphe (1836) dan Madeleine Church (1808). Pelawat juga dapat melihat terowong Pont de l'Alma di mana Puteri Diana mengalami kemalangan yang meragut nyawanya pada tahun 1997.

Arc de Triomphe terletak di penghujung Avenue des Champs-Elysees
Pemandangan hadapan Notre-Dame Cathedral
Kegemilangan agama Islam juga boleh dilihat di sini apabila pelawat dibawa bersolat di Grande Mosquee de Paris (Great Mosque of Paris) yang dibina berdasarkan binaan mudejar pada tahun 1926. Menariknya masjid ini dibina oleh empayar kolonial Perancis sebagai tanda memorial 100,000 orang Islam yang terkorban ketika berjuang menentang empayar Jerman pada Perang Dunia Pertama. Masjid ini juga memainkan peranan penting ketika Perang Dunia Kedua sebagai tapak perlindungan kepada golongan yang teraniaya.

Menara Grande Mosquee de Paris

Admin: Bersambung di bahagian 2..


123 comments:

  1. salam,,pakej untuk melancong ke paris berapa ye untuk tahun 2013?Teringin nak ke sana le...tq

    ReplyDelete
  2. salam, saya berminat dgn pakej ke europe 6 negara spt diatas, saya solo traveller so boleh tak saya nak join group yg diurus oleh Poto nanti? ada tak trip ni dibln mei nanti spring season org cakap sgt sesuai dan cantik. Hrp email saya ASAP to ramlahsalleh56@gmail.com tk.

    ReplyDelete
  3. salam ..tolong emailkan detail harga kepada saya...terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta sertakan email utk tindakan lanjut kami. Tq

      Delete
  4. salam... saya dari Sarawak. Sangat berminat dengan pakej nie. Tolong emailkan detail harga kepada saya. Makaseh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta sertakan email utk tindakan lanjut kami. Tq

      Delete
  5. Minta detail harga dan aktiviti...dan boleh maklumkan tak berapa EURO sbg money poket yang perlu disediakan untuk perjalanan ke 6 negara Eropah utk 2 org dewasa?

    levitera@gmail.com

    ReplyDelete
  6. minta details tour ini. harga, tarikh, itenary. intanation@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Salam...tlg email pakej 2013....saraibrahim@ns.uitm.edu.my

    ReplyDelete
  8. email saya harganye ye puteriharmyzee@yahoo.com n puteriharmyzee@gmail.com

    ReplyDelete
  9. boleh emailkan saya untuk pakej 2013 beserta bayarannya?ni email saya tesshan_sabila@yahoo.com

    ReplyDelete
  10. salam...saya nak tnya pasal europe tour-package for 2 persons..in may 2013...sila email norsikin@gmail.com

    ReplyDelete
  11. boleh tanya pasal pelancongan ke france tak? paris,london.. seramai 4 orang dewasa.. termasuk dengan makan,hotel dan tiket flight..selama 5hari 4malam.. what price for one persone?? email me please. suhaflora@gmail.com TQ :)

    ReplyDelete
  12. Salam,
    Saya berminat dengan package ke Eropah 6 negara ni. Tolong email kepada saya harga package dan juga jadual perjalanan. Email saya norita@kb.usm.my
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  13. tlg emel pakej dan quotation ke
    footyruler@gmail.com

    Ridzwan

    ReplyDelete
  14. salam
    boleh emailkan saya pakej ini berserta harganya untuk 3 org. ni email saya nurhartini@yahoo.com
    tqvm

    -tini-

    ReplyDelete
  15. Emailjan sy hrga tuk 2 dewasa n 4 knk2 umr 6-1yrs.trvel to 6 negara....emal tna.puteri@yahoo.com.tq

    ReplyDelete
  16. hi boleh emailkan saya pakej ke Europe untuk 2 orang dewasa and kemungkinan seorang kanak2..sy plan nak ke london 22 Dec 2013 dan balik from Paris pada 3 Jan 2014. pakej dan penginapan ..plan tour utk 6 negara seperti London, Brussel, Holland, Swiss, Paris ..mohon cadangan lain. Please email to suhailysahad@gmail.com

    thanks

    ReplyDelete
  17. salam,
    boleh emailkan detail pakej ke europe utk 2 dewasa dan sorang kanak2...saya plan percutian pada akhir tahun 2013....
    syazelina@yahoo.com

    ReplyDelete
  18. Hello, saya berminat nak join pakej ke europe pada akhir tahun,boleh emailkan detail pakej untuk seorang dewasa,tq vieyen82@yahoo.com

    ReplyDelete
  19. tolong emailkan saya herga pakej seperti diatas dan tarikh berlepas...sy berminat.....khaireen73@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  20. minta emailkan saya harga pakej di atas beserta aktiviti. saya juga solo travellers seperti kak ramlah di atas dan nak join group sedang di aturkan. idzam_arey@yahoo.com.

    ReplyDelete
  21. please email kan harga pakej n tarikh berlepas...i nak pegi berdua shaje..aziebutterfly@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Salam,mintak hantar harga pakej ke najwarumsani@gmail.com.tq

    ReplyDelete
  23. Salam, Boleh tolong bagi pakej harga untuk 2 orang pada awal tahun 2014 (Jan-APr) ? missnomas@yahoo.com

    ReplyDelete
  24. pls send me the prize per person pls...flight apa?

    ReplyDelete
  25. salam, minta emailkan details tour, date & itenary for 5 adult @ hallyfa02yahoo.com
    thanks

    ReplyDelete
  26. plz send me total prize for end year visit landon
    shafa7979@gmail.com

    ReplyDelete
  27. Hi can u email me the details for 2 adults...end of this year...to europe....harga and schedule.tqvm

    erleiana_1809@yahoo.com

    ReplyDelete
  28. Hye..bley emel kan pada saya details promotion price untuk tahun 2013. Tak kisah mana2 country...teringin nak pergi europe. emel saya : narduah.nasir@jpa.gov.my

    Thanks..

    ReplyDelete
  29. Hi, can u email me the quotation for two adults at matt3666@yahoo.com ytq

    ReplyDelete
  30. Saya berminat dengan package ke Eropah 6 negara ni. Tolong email kepada saya harga package dan juga jadual perjalanan. Email saya sesengal0389@yahoo.com.my
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  31. boleh emailkan harga pakej dan jadual perjalanan ke Eropah untuk 2 dewasa untuk tahun depan..email saya aien.nurainzulkaflin@gmail.com

    ReplyDelete
  32. hai, saya berminat dgn pakej melancong ke 6 negara eropah.blh bg maklumat dn bajet percutian tsbt. Sya nak p ngn fmly-5org. 2dewasa, 3knk.(5thn kebwh). Tlg email ke midar2000um@yahoo.com. Tq

    ReplyDelete
  33. berminat. minta details utk 2 org dewasa dan 2 org kanak2 ( 5thn & 3 thn ). hazanarulfaeda@yahoo.com. thanks.

    ReplyDelete
  34. salam

    boleh emailkan detail untuk 2 orang dewasa dan seorang kanak-kanak.. mungkin trip hujung tahun 2013 @ awal tahun 2014 ( yussni_md@yahoo.com)

    ReplyDelete
  35. emailkan saya detail quotation utk pakej melancong di atas..email saya domejulie@gmail.com..tq

    ReplyDelete
  36. Saya sekeluarga ingin melancung ke london pada bulan 11.
    Ada package tak?

    ReplyDelete
  37. Salam. Saya ingin memohon pakej honeymoon ke negara europe selama 2 minggu pda bulan disember atau may thn depan .mohon beri quotation kepada :

    saidatunnajmiah@yahoo.com.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  38. details for this tour.
    atiqah.nabilah@ymail.com

    ReplyDelete
  39. Salam, saya berminat dgn pakej ke europe 6 negara spt diatas, saya solo traveller so boleh tak saya nak join group yg diurus oleh Poto nanti? ada tak trip ni dibln mei 2014 nanti spring season? iaitu musim bunga tulip di amsterdam. Hrp email saya ASAP to lizajohari@ymail.com. Terima kasih.

    ReplyDelete
  40. tolong email saya detail pakej untuk ke europe untuk 2 orang pada bulan mac 2014. ibsina02@yahoo.com

    ReplyDelete
  41. Saya dah ada tiket ke london 12 - 21 Okt 2013
    Boleh suggest utk saya ground package london/paris (europe if possible)
    Saya solo traveller
    hafizihfz7@gmail.com

    ReplyDelete
  42. Emailkan saya pakej utk ke switzerland, belanda, france and london tahun 2014 dalam bulan october or november 2014....
    azura_azizi@yahoo.com

    ReplyDelete
  43. Emailkan sy harga pakej ke europe 6 negara seperti diatas.tp instead of Belgium bole tukar tak ke Italy untuk bulan feb or mac 2014. Email sy akma_zana@yahoo.com

    ReplyDelete
  44. Saya juga berminat ke sana utk bulan Mei 2014. saya juga bersetuju jika Italy dimasukkan dlm senarai negara yg akan dilawati menggantikan Belgium.

    ReplyDelete
  45. details utk tour ini..rozamzan@yahoo.com

    ReplyDelete
  46. Hi... Saya plan nak tour 6 negara eropah start 30 nov until 14 dec 2013 untuk 5 dewasa 1 kanak2. Harap dapat hantar quotation dan detail itenary ke hazlina383@gmail.com

    ReplyDelete
  47. Saya nak details utk tour ni... plan for next yr.
    Pls email for 2 dewasa 3 kanak2 ke gazzasony@yahoo.com

    ReplyDelete
  48. hai..boleh tak email detail kat sy tentang pakej ni.
    tarikh 12 may - 17 may 2014.. 5 pax. muslim pakej.. email sy di
    ctfatimahsuahaimin@gmail.com

    ReplyDelete
  49. Hello, sy nak ke rome pada tahum 2014. boleh email harga and aktiviti yang akan ditawarkan.
    email : allanisothram4@gmail.com

    ReplyDelete
  50. boleh emailkan harge utk pekaj ni..and tarikhnya bila ya...2 dewasa and 1 baby belum satu tahun lg...

    ReplyDelete
  51. boleh email kan harge pakej ni untuk hujung tahun depan..maybe around 3 person..1 more thing,we ae not muslim..
    kalau boleh,nak tahu harge keseluruhan termasuk tiket penerbangan,penginapan dan makan..hantar ke nobikjidos@gmail.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
  52. Hello, sy berminat dengan pakej nie tapi nak g tahum 2014. sboleh email harga and aktiviti yang akan ditawarkan ke vidony_alfa86@yahoo.com. Kalau solo traveler bolehkan? TQ.

    ReplyDelete
  53. Hai. I wanna join this trip. Please email me the details at puansinis@yahoo.com please. Tq.

    ReplyDelete
  54. emailkan saya detail pakej dan jadual lawatan. solo traveler. tq

    mfbo84@gmail.com

    ReplyDelete
  55. salam. hi. saya berminat la dengan pakej europe 6 negara ni.. masih ada lagi ke pakej ni untuk 2014? tlg emailkan saya detail pakej dgn jadual lawatan. terima kasih :)

    eeqaazlan@gmail.com

    ReplyDelete
  56. salam, minta emailkan details package ni utk 2014. thanks.

    gntglobal.ent@gmail.com

    ReplyDelete
  57. boleh tolong email details utk package ini ke iqqa_mz@yahoo.com utk 2 org. thanks

    ReplyDelete
  58. saya berminat untuk pakej europe ini untuk 2014 emelkan kepada saya details harga dan pembayaran kepada hazeeq2005@gmail.com TQ

    ReplyDelete
  59. Bleh emailkn trip to london dan trip 6 country spt di atas....aneysyg@gmail.com

    ReplyDelete
  60. Salaam Tolong emailkan itinerary pakej ni bagi Julai 2014 kpd ... falilnesa_54@yahoo.com

    ReplyDelete
  61. salam, saya berminat untuk trip ke 6 negara eropah tersebut pada musim bunga 2014. 2 dewasa 1 bayi (berusia 9 bulan pada mei 2014). mohon lanjutkan jadual dan kadar harga ke azrulke@yahoo.com. terima kasih

    ReplyDelete
  62. Salam, boleh tlg emelkan details program dan kadar harga untuk3 orang pada musim bunga 2014. thankss.. qadariahjalok@rocketmail.com

    ReplyDelete
  63. as salam.. - sy hazrin...

    sy sgt berminat, boleh email detail tak tntg harga n smuanya..

    email sy : azren_adeq@yahoo.com

    ReplyDelete
  64. As salam-saya berminat boleh email detail utk jadual dn harga bg pakej ini utk musim bunga 2014 dlm bulan may utk 2 dewasa dn 1 kanak.
    mahanumoth@gmail.com

    ReplyDelete
  65. Salam..boleh tak email detail utk jadual dn harga bg pakej ini? hafeeza@kulim.com.my

    ReplyDelete
  66. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  67. Salam..boleh tak email detail utk jadual dn harga bg pakej ini? utk musim bunga 2014 dlm bulan APRIL ATU may utk 4 dewasa.reeza5592@yahoo>.com.my



    ReplyDelete
  68. Boleh tak bagi quotation pakej london, paris dan amsterdam cuti sekolah end may-june 2014 untuk 10 hari untuk 9 dewasa dan 3 kanak2. Email ke cheerykk@hotmail.com

    ReplyDelete
  69. intrested utk pegi dalm april/may 2014..kindly pls email to shahira.png@gmail.com

    ReplyDelete
  70. saya dan isteri berminat nak pergi masa spring 2014, boleh bagi tahu harganya dan kesemua kosb trsbt termasuk apa? t.kasih

    ReplyDelete
  71. Saya akan ke paris pd 23 mei 2014 atas urusan peribadi. Dah ke sana saya bercadang utk bercuti di sekitar eropah. Harap beri sebut harga .

    ReplyDelete
  72. Boleh email saye jadual perjalanan dan quotation ke 6 buah negara ni pade 2014 utk 2 org dewasa dan 1 bayi 8 bulan. Email: fadilina.ann@gmail.com

    ReplyDelete
  73. hai..ade group pg round europe x? kalau ade boleh joint group?boleh email saya bila n the cost? nonanoris@gmail.com tq

    ReplyDelete
  74. Saya ke London (3/6/14-18/6/16--selama 15 hari). Ingin tahu samada terdapat European Group Tour dalam tempoh itu. Kalau ada saya ingin menyertainya mulai dari tempat pendaratan pertama (Paris? Frankfurt? ).
    Terima kasih, dimashq11@yahoo.com

    ReplyDelete
  75. emel itinerary izzzan_707@yahoo.com
    TQ

    ReplyDelete
  76. kami berminat untuk mngikuti program Europe-London.

    shakriyusoff@gmail.com

    ReplyDelete
  77. Saye berminat untuk package ini, 2 person , mgg pertama raye tahun ni, boleh bg sebutharga.
    Nadiaismail92@yahoo.com

    ReplyDelete
  78. salam.. boleh email tentang pakej travel ke 6 negara europe ke mazlizamn@yahoo.com.. Tq

    ReplyDelete
  79. Salam,saya berminat dgn pakej tour europe ini.Boleh send details dan sebutharga ke email: aweendanish83@gmail.com

    ReplyDelete
  80. Salam, tlg bagi details dan harga ke email: mael_16@yahoo.com

    ReplyDelete
  81. bg detail hirose_cun@yahoo.com

    ReplyDelete
  82. BG details to khai.mei@gmail.com
    ..special for 2 adults..tq

    ReplyDelete
  83. Salam berminat utk melancong 6 negara ...emel me details for 2 adults and 3 kids
    salfarinasukar@gmail.com

    ReplyDelete
  84. Asalam saya bercadang utk ke 6 Negara di Eropah seramai 8 org. Mohon emel harga pakej ny@ukm.edu.my. Terima kasih.

    ReplyDelete
  85. Salam..bole email quo pakej europe tour ke mawarakemi@gmail.com..tks..

    ReplyDelete
  86. Assalamualaikum, saya berminat dengan pakej Eropah 6 negara ni, tolong foward quotation utk 3 dewasa dan 2 kanak2...umur 6 dan 10 tahun. Emailkan ke almafian73@gmail.com tq

    ReplyDelete
  87. Assalam...pakej Eropah lengkap. Emailkan ke bobrokweh@yahoo.com TQ

    ReplyDelete
  88. Assalamualaikum....saya berminat dengan pakej Eropah 6 negara. Boleh berikan saya harga untuk seorang atau 2 orang dewasa. Email : Mieyah3@gmail.com. Tq :)

    ReplyDelete
  89. Assalamulaikum...sy berminat dgn pakej Eropah 6 Negara...bole tolong emailkan quoatation dan aktiviti utk 2 org dewasa ke alamat erdinazuryn@gmail.com...tq

    ReplyDelete
  90. Assalamulaikum...sy berminat dgn pakej Eropah 6 Negara...bole tolong emailkan quoatation dan aktiviti utk 2-4 org dewasa ke alamat fazillah6682@gmail.com...tq

    ReplyDelete
  91. email me the details for europe trip for december trip 2014. 5 pax. nabilah2701@gmail.com tq.

    ReplyDelete
  92. Salam..boleh emelkan detail utk pakej 6 negara eropah ni?? Saya solo traveller.. Tlg emelkan harga utk pkej penerbangan+hotel+makan sekali boleh??? Emel mohdridaudinn@yahoo.com

    ReplyDelete
  93. Salam..boleh emelkan detail utk pakej 6 negara eropah ni?? Saya solo traveller.. Tlg emelkan harga utk pkej penerbangan+hotel+makan sekali boleh?? roslandbuja@hotmail.com

    ReplyDelete
  94. Assalam...sya berminat pakej eropah 6 negara...bole emailkan pkej lengkap (plan bercuti pd Nov '14) ke bobrokweh@yahoo.com TQ

    ReplyDelete
  95. check out www.jommelancongbajet.com
    dan http://percutianbajet.worldventuresdreamtrips.com
    kami ada menawarkan pakej percutian menarik dan murah

    ReplyDelete
  96. salam ..sila emailkan pakej lengkap eropah 6 negara. tqvm
    ratubeutiful@gmail.com

    ReplyDelete
  97. Assalammualaikum boleh emailkan pakej 6 negara eropah all in bagi cuti sekolah Mei 2015 utk 2 org hjhramlahhajiamin@gmail.com

    ReplyDelete
  98. salam...sila emailkan pakej lengkap 6 negara eropah
    bahrin79@gmail.com
    tq

    ReplyDelete
  99. Hi. U ada pakej ke New Zealand, London & Paris sahaja? Coz I ada anak kecil, nk bw ke 6 negara takut dorang penat sgt travel lama.
    akma_nadia@yahoo.com

    tq.

    ReplyDelete
  100. Saya mau ikut ini.. untuk 2 org .... ini langsung dgn tiket pesawat hotel dan visa nggk ? Ni email saya : dearaintan@yahoo.com saya mau tau details nyaa

    ReplyDelete
  101. Assalamualaikum....saya berminat dengan pakej Eropah 6 negara. Saya akan ke sana dalam bulan Nov - Dis 2015. Boleh berikan saya harga untuk 4 orang Dewasa dan 3 orang kanak-kanak. Email : mazni@jkr.gov.my

    ReplyDelete
  102. Assalamualaikum. Sy berminat dgn pakej 6 negara ni. Boleh email kan pakej lengkap kat sy tak? sixthree92@gmail.com thanks

    ReplyDelete
  103. Assalamualaikum...saya berminat dgn pakej Eropah 6 negara oleh pihak POTO . Boleh emailkn kpd saya pakej lengkap, itenery perjalanan utk perjalanan 2 org..emel saya zalynna18467@gmail.com ..tq.

    ReplyDelete
  104. saya juga berminat dgn pakej tour europe. blh emailkan saya harga pakej dan tarikh lawatan utk thn 2015. sy adalah solo traveller.

    ReplyDelete
  105. sorry lupa nak sertakan email address:
    maizanmahmud@yahoo.com

    ReplyDelete
  106. Sy berminat.blh berikan sy price utk pakej bg 2 dewasa.email nurshamila@susannalimandpartners.com .tq

    ReplyDelete
  107. Boleh emailkn pada saya detail dan bajet pakej ini..miszfarah65@yahoo.com :) m

    ReplyDelete
  108. please PM aidil_v85@yahoo.com

    ReplyDelete
  109. please PM aidil_v85@yahoo.com

    ReplyDelete
  110. PM kan saya detailnya...
    weera_gaban2@yahoo.com

    ReplyDelete
  111. Saya nak tanya kos for ground tour London-Swizerland-Milan-Rome-Paris from 16-25 dec 2015.
    Saya tiba dilondon pada 15dec and dep on 25dec from paris. Required 1 room for 2 adults
    & 2 kids (13yrs & 6 yrs)

    ReplyDelete
  112. Saya nak tanya kos for ground tour London-Swizerland-Milan-Rome-Paris from 16-25 dec 2015.
    Saya tiba dilondon pada 15dec and dep on 25dec from paris. Required 1 room for 2 adults
    & 2 kids (13yrs & 6 yrs)

    ReplyDelete
  113. Saya dan keluarga bercadang utk melawat europe pada june 2016, untuk 10 hari ,bomeh tahu berapa lebihkurNg kos?

    ReplyDelete
  114. salam, saya nak sebutharga pakej pelancongan ke 6 negara eropah untuk 4 dewasa 2 baby ( bawah 3 tahun )pada musim bunga 2016 atau 2017. sila email ke shazabumi@gmail.com. Shaikh Ashraf

    ReplyDelete
  115. salam, saya nak sebutharga pakej pelancongan ke 6 negara eropah untuk 4 dewasa 2 baby ( bawah 3 tahun )pada musim bunga 2016 atau 2017. sila email ke shazabumi@gmail.com. Shaikh Ashraf

    ReplyDelete
  116. Boleh bg sebutharga utk pakej ni? saya nak ikut serta... ridzwan2689@gmail.com

    ReplyDelete
  117. Salam . Boleh emailkan detail all in utuk 10 hari di amsterdam , paris & london sahaja . Dlm nov 2016 nak pergi . Email a.s.a.p amalina.yasmin@rocketmail.com

    ReplyDelete
  118. Salam . Boleh emailkan detail all in utuk 10 hari di amsterdam , paris & london sahaja . Dlm nov 2016 nak pergi . Email a.s.a.p amalina.yasmin@rocketmail.com

    ReplyDelete
  119. Assalam,sy nak thu ada x pakej utk bln 5-6 gi 5@6 buah negara utk 3 org.fairus391@gmail.com

    ReplyDelete