Countdown

18 February 2013

Buletin: Penetapan Baru Dasar Berat Bagasi Malaysia Airlines


Berkuatkuasa pada 14 Februari 2013, penumpang akan menikmati tambahan 10 kilogram bagasi percuma diperiksa elaun dan dikurangkan caj lebihan bagasi untuk perjalanan dalam semua kelas. Ia adalah untuk semua perjalanan dari tarikh ini tanpa mengira tiket yang dikeluarkan sebelum ini mencerminkan asal elaun percuma yang lebih rendah.

Syarikat penerbangan Malaysia Airlines memperkenalkan manfaat ini pada semua penerbangan melibatkan konsep berat sistem untuk bagasi, kecuali untuk perjalanan ke dan dari Los Angeles.

Semua penumpang dewasa dan kanak-kanak di bawah garis panduan bagasi baru akan menikmati 30, 40, dan 50 kilogram elaun bagasi percuma masing-masing untuk perjalanan kelas ekonomi, perniagaan dan pertama.

Caj untuk berat bagasi yang didaftar masuk melebihi elaun percuma yang baru akan dikira bergantung pada zon perjalanan dengan kadar tetap yang memohon untuk setiap 5 kilogram berat bagasi berlebihan.

Kadar lebihan bagasi untuk setiap blok 5 kilogram berat badan yang berlebihan akan menjadi RM30, RM60 dan RM90 masing-masing bergantung pada zon perjalanan.

Nikmati keistimewaan ini!

No comments:

Post a Comment