Sarapan Pagi
Pastikan sarapan pagi termasuk di dalam tempahan hotel. Jangan lupa untuk makan dan tambah banyak kali memandangkan ianya percuma. Jangan pula kupon itu dihilangkan kerana sesetengah hotel akan memeriksa kupon anda. 

Kelengkapan Dandan Diri (Toiletries)
Tidak perlu risau jika terlupa untuk bawa syampu dan sabun ada kerana selalunya, hotel ada menyediakan kelengkapan ini. Ianya mudah dibawa ke mana-mana kerana bentuknya yang kecil dan boleh untuk kegunaan yang lain.

Botol Mineral

Kadang-kadang, kita rasa teruja dengan botol mineral di hotel dan ingin membawanya pulang walapun rasanya sama sahaja. Mungkin kerana sesetengah hotel mempunyai labelnya yang tersendiri dan unik? Atau boleh membawa ketika berjalan-jalan supaya anda tidak perlu membeli minuman yang lain. Kan jimat!

Suratkhabar
Walaupun anda sudah tidak membaca suratkhabar dan hanya melihat di laman web, tetapi ianya percuma! Sekurang-kurangnya adan boleh gunakannya untuk membungkus barangan yang lain atau yang lain-lain.

WiFi
Ya! Ia adalah paling penting bukan sahaja ketika melancong tetapi ke mana-mana saja. Semua hotel menyediakan perkhidmatan Wifi secara percuma, walaupun ianya bukan barang tetapi ia sudah menjadi satu keperluan!

Jadi, selagi ianya percuma, tidak salahkan kalau kita ambil sebagai tanda kenang-kenangan?